دانلود پروژه رشته نساجی درباره طراحي سيستم ريسندگي چرخان – قسمت دوم

Byf1

دانلود پروژه رشته نساجی درباره طراحي سيستم ريسندگي چرخان – قسمت دوم

اهداف تحقيق

هدف از اين تحقيق ، طراحي و تهيه مقدمات سيستم ريسندگي چرخان با معيارهاي كيفيت و بازدهي عالي مي باشد كه از سيستم ريسندگي قديمي و سيستم هاي فشرده نيز بهره گیری شده می باشد

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

پيشرفته ترين دستگاه

امروزه ة فناوري ريسندگي در 4 نوع مي باشد كه در بازار موجود می باشد .اين دستگاهها

از نوع ريسندگي رينگ ، ريسندگي چرخان ، ريسندگي ايرجت و ريسندگي اصطكاكي مي باشند.

در ميان اين دستگاهها ريسندگي رينگ باعث توليد نخ هاي باكيفيت عالي و توليد هر نوع پارچه مي شوند . ساير سيستم هاي جديد داراي سرعت توليد بيشتر نسبت به دستگاه ريسندگي رينگ قديمي هستند و توليد محصولات نساجي آنها نيز محدود تر می باشد محدوديت هاي فناوري اوليه در چندين مقاله مورد بررسي قرار گرفته اند . محدوديت فني اوليه دستگاه ريسندگي رينگ مربوط به سيستم نقاله رينگ می باشد .در اين مورد 3 موضوع خاص بايد مورد بررسي قرار گيرد :

  • وابستگي نخ و سرعت چرخشي نقاله
  • نياز ممتد به تثبيت كشش نخ در حين ريسندگي
  • خروج پارچه از سيستم رينگ و افزايش سرعت نقاله تا 15 درصد بدون تاثير ظرفيت بار حرارتي تماسي رينگ . اين افزايش باعث افزايش توليد وكاهش كيفيت ريسندگي رينگ مي گردد البته در اين تحقيق پيشنهاد مي گردد كه از دستگاه هاي جديد بهره گیری گردد .

همانطور كه در بالا نشان داده شده می باشد ، محدوديت اوليه دستگاه ريسندگي رينگ مربوط به سيستم نقاله مي باشد .

روش طراحي ما باعث حذف نقاله از سيستم ريسندگي رينگ مي گردد . نقاله به شكل C مي باشد و براي ؟؟؟كوتاهي بهره گیری مي شودالبته گاهي از صفحه اي باو زن كم براي چرخش ميدان مغناطيسي بهره گیری مي گردد .اين مسئله باعث چرخش دستگاه ريسندگي رينگ مي گردد . ايجاد محيط غير مغناطيسي در عنصر چرخان ، كار دشواري می باشد . مفهوم كلي ريربنايي دستگاه ريسندگي مغناطيسي در شكل 1و2 نشان داده شده می باشد

فوايد ريسندگي مغناطيسي

  • عملكرد دستگاه ريسندگي مغناطيسي همراه لغزش نقاله در روي رينگ. البته هيچ گونه سليش يا گرمايي توليد نمي گردد.
  • سرعت بالاي چرخش ديسك معلق ( البته با در نظر داشتن سرعت چرخشي دوك)
  • كاهش اصطكاك چند برابر كمتر از سيستم قديمي و هزينه عملياتي
  • هزينه نگه داري بسيار پايين بر اثر عدم وجود سايش مكانيكي
  • شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              
  • سيستمهاي كنترل كه براي دستيابي به كشش ثايت طراحي شده اند .(كشش نخ به وسيله اندازه گيري مقاومت ميدان مغناطيسي ، تعيين مي گردد.9
  • ريسندگي مغناطيسي تمامي معايب را از بين مي برد

a- رينگ براي بوبين بيش از حد بزرگ می باشد     نخ ضعيف يا استريج ف سايش اضافي نقاله

b- رينگ ترك خورده   باعث سوختن نقاله مي گردد 1-كاهش توليد 2- افزايش تعدادگره هاي نخ

c- رينگ پاره شده   سايش اضافي نقاله ها

d- نقاله بيش از حد سبك براثر جدا كننده ها ، نخ پاره ميشود   بوبين هاي سبك باعث كشش كم در نقاله هاي سبك مي شوند

e- نقاله بيش از حد سنگين   نخ ضعيف و يا استريج سايش اضافي رينك ها

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

f-نقاله پاره شده   نخ ضعيف و يا ساييده شده

كشش نخ در ريسندگي رينگ يا مغناطيسي

در سيستم ريسندگي رينگ قديمي به جا بجايي نخ از غلطكهاي و سيله كششي به نقطه نخ پيچشي در يك مسير پيچيده مي باشد . نيروهاي اصطكاكي باعث ايجاد برخورد هاي بخ ش هاي مختلف سيستم شده و اين نيرو ها بين نخ و راهنما ي نخ ، فاصله ايجاد مي كنند و رينگ ، نخ و نقاله را نيز كنترل مي كنند .حد اكثر مقالات چاپ شده در مورد ريسندگي رينگ ، كشش نخ بدون كشش هوا و شتاب كوريوليس صورت نمي گيرد . ما در يافتيم كه ديگر نيازي به تجزيه و تحليل مجدد سيستم فعلي ريسندگي وجود ندارد و بهتر می باشد كه از رينگ نقاله و ديسك معلق مغناطيسي بهره گیری گردد و پارامتر هاي كيفيت نيز بررسي گردد . به عبارت ديگر ، ما مي توانيم از مقالات قبلي در مورد دستگاه ريسندگي رينگ قديمي بهره گیری كرده و اصلاحاتي را براي دستگاه جديد انجام دهيم . باترا ،‌مسير نخ را از غلطك جلوييي به بوبين به 4 طبقه تقسيم كرده می باشد او براي هر بخش يك بررسي كامل انجام داده می باشد

MSS شامل بخشهاي مشابه مي باشد كه توسط باترا مورد تجزيه وتحليل قرار گرفته می باشد ولي تنها بخش III ( شكل 4) داراي تجزيه و تحليل متفاوت می باشد ديناميك و كشش هواي سيستم مورد تجزيه وتحليل قرار خواهد گرفت

به مقصود آشنايي با سيستم ريسندگي جديد ، لازم می باشد تا آغاز در مورد سيستمهاي پرواز مغناطيسي صحبت كنيم سيستم پرداز مغناطيسي ديسك چرخان داراي 4 يا چند آهن رباي مغناطيسي مي باشد كه باعث جابجايي ديسك فرومغناطيسي مي شوند واين اقدام به وسيلة كامپيوتر كنترل مي گردد . كنترل كننده از خروجي هاي حسگر وضعيت بهره گیری مي كند تا ميزان سفتي و نيروهاي كند كننده براي چرخش موتور را اندازه گيري كند در اكثر سيستمهاي پيچيده ، كنترل كننده ميتواند به صورت خودكار براي عدم تعادل ديسك واكنشي نشان دهد . اندازه يك سئوال مهم براي طراحي محسوب مي گردد و در تمامي و موارد كابرد ، فضاي محدودي به كاربرده مي گردد زمانيكه سيستمهاي پرواز مغناطيسي از ورقه هاي الكتريكي استاندارد ساخته شده باشند ، دانسيتة جريان 16000 گاس می باشد . البته در طراحي سيستم مغناطيسي يك اختلاف نظر هست و گاهي اين نيروها و ثبات ديناميكي آن براي كنترل تغذيه – كنترل مي گردد در تحقيق فعلي بارهاي لازم حاصل از ميدان مغناطيسي بسيار اندك می باشد در نتيجه ورقه هاي الكتريكي استاندارد نيز بدون اشباع مغناطيسي بهره گیری مي شوند ما از مدلهاي تحليلي و تحليل عنصر سيستمهاي چرخشي براي سنتز الگوريتمهاي كنترل بازتاب بهره گیری ميكنيم . كنترل كننده هاي پيچيده تر داراي تكنيك هاي كنترل بهتر براي كاهش لرزش دستگاه هستند فن آوري سيستم مغناطيسي برقي براي عمليات خوب ، تضمين شده می باشد علاوه بر اين ، مزاياي اين سيستم شامل كاهش اصطكاك مي باشد و جابجايي اين سيستم ها بسيار اندك می باشد سيستمهاي مغناطيسي به صورت ناپايدار با مدار باز مي باشند و واكنش الكتريكي آنها بسيار اندك می باشد . با اين وجود به خاطر عدم انعطاف پذيري زياد در اين سيستمها از واكنش ديناميك بهره گیری مي گردد . با تغيير محل كنترل كننده‌، اين سيستمها ، خصوصياتي با مدار بسته را توليد مي كنند .

به عنوان مثال سيستمهاي چرخ لنگر كه بي نهايت مناسب هستند ، بصورتيكه چرخ لنگر به دور سيستمهاي محور اينرسي تا جابجايي زيادي صورت گيرد .

شكل هندسي سيستم مغناطيسي

سيستم مغناطيسي داراي 4آهن رباي مغناطيسي نعل اسبي شكل مي باشد . شكل آن در شكل 5 نشان داده شده می باشد 4 آهن ربا در اطراف موتور در حال گردش هستند هريك از آهن رباها باعث توليد نيرويي مي شوند كه باعث چرخش موتور مي شوند 4 آهن رباي مغناطيسي بايد باعث نيروي مصنوعي شده كه درجهت مسير حركت موتور می باشد سيم پيچ ها نيز در صفحه حركت موتور قرار دارند انتخاب روش قرار گرفتن سيم پيچ در گزارشات بعدي نوشته شده می باشد

يه مرتبه سيم به دور هر بخش سيستم پيچيده مي گردد بصورتيكه اين سيستم شبيه سيستمي عملي مي كند كه داراي 4 آهن رباي مجزا مي باشد وسيم پيچ ها به هم پيوسته و به صورت معكوس قرار دارند ( شكل 5)

هدف ديگر ، روش قرار گرفتن آهن رباهاي دائمي و سيم پيچ هاي برقي مي باشد اين كار بايد باعث حداقل شدن اندازه ديسك معلق گردد درشكل 9-8-6 ، برخي جزئيات مربوط به سيستم مغناطيس پرداز در سيستم ريسندگي نشان داده شده می باشد

يك جرياني در سرتاسر فضاي خالي ايجاد مي گردد كه در مسير R2,R1 نشان داده شدهاست و وزن ديسك چرخان در جهت محور مي باشد اگر ديسك در وسط نباشد ، آهن رباهاي دائمي يك نيروي ثبيت زدايي را ايجاد مي كنند و چرخ كشيده مي گردد سيستم كنترل ، اين حركت را شناسايي مي كند و اين كار از طريق حسگرها در قطر خارجي ديسك صورت مي گيرد در فضاي هوا ، جريان كنترل Y ( خطوط بزرگ ) كاهش يافته و جريانهاي ايستاتيك R2,R1 توليد مي شوند سپس اين جريان در فضاي باريكي كاهش مي يابد به بخش پهن جريان اضافه مي گردد تا نيروي حفاظتي در وسط ديسك توليد گردد

سيستم كنترل داراي كنترل كننده ، تقويت كننده برق و منبع جريان مي باشد . مدار اضافي براي تنظيم سيگنال هاي حاصل از حسگرها و تبديل خروجي هاي ديجيتالي از كنترل كننده به تقويت كننده آنالوگ ، ايجاد شده می باشد . سيستم كنترل از نوع ديجيتالي و يا آنالوگ می باشد از سيستم كنترل آنالوگ به مدت 30 سال بهره گیری مي گردد . سيستم كنترل ديجيتالي نيز داراي فوايد زيادي می باشد و داراي انواع می باشد سيستمهاي فرعي داراي كنترل ديسك معلق از قبيل پردازش سيگنال وضعيت و پردازش سيگنال ديجيتال مي باشند

فهرستي از تجهيزات در حال توسعه براي اولين سال :

  • ريز كنترل كننده همراه با كامپايلر وصفحه سنجش
  • حسگرهاي جابجايي

About the author

f1 subscriber

You must be logged in to post a comment.