فایل تحقیق : دانلود پروژه رشته مکانیک درباره ترمز – قسمت دوم

Byf1

فایل تحقیق : دانلود پروژه رشته مکانیک درباره ترمز – قسمت دوم

در لكوموتيو GE : (ترمز سه دنده محل SA-20 )

ترمز سه دنده در واقع ترمز لكوموتيو مي‌باشد و بر روي چرخ هاي لكوموتيو اعمال مي‌گردد. ترمز سه دنده مدل SA-26 نصب شده روي لكوموتيو GE داراي وضعيت هاي كنترلي زير مي‌باشد.

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

1) هواگيري (آزاد كردن ترمز) 2) ميدان ترمز 3) ترمز كامل

لازم به ذكر می باشد براي آزاد كردن سريع ترمز يا كاستن از فشار ترمز بايد دستگيره سه‌دنده را به سمت پايين فشار داد.

در لكوموتيو ALSTOM :

دستگيره ترمز مستقل (ترمز سه دنده MP.FD )

اين دسته يك كنترولر الكتريكي می باشد و اين امكان را مي‌دهد كه بدون بكارگيري فشار لوله ترمز CG ترمز گيري مستقل لكوموتيو انجام گيرد و غالباً زماني مورد بهره گیری قرار مي‌گيرد كه لكوموتيو به تنهايي مورد بهره گیری قرار گيرد. اين دستگيره در قسمت ميز راننده قرار دارد و در حالت بدون سرنشين اين دستگيره بايد در حالت آزاد قرار گيرد.

پدال تخليه هواي داخل سيلندر ترمز بوژي:

كار آن قطع كردن ترمز پنوماتيكي (هوايي‌) مي‌باشد و در منطقه پايين كنسول راننده قرار دارد. لكوموتيوران از پدال در وضعيت بهره برداري يا در مدت ترمزگيري پنوماتيكي (هوايي) مهم بهره گیری كند تا از تيز شدن چرخ ها (بريدگي چرخ ها ) جلوگيري گردد.

ترمز دستي لكوموتيو:

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

در لكوموتيو GE:

ترمز دستي از نوع اهرمي‌بوده و در سمت چپ دماغه لكوموتيو قرار دارد. براي ايجاد فشار ترمزي لازم به روي چرخ ها بايد اهرم را بارها و بارها بالا و پايين برد تا حدي كه ديگر توسط دست قابل حركت نباشد. براي آزاد كردن ترمز دستي نيز كافي می باشد دسته آزاد كننده ترمز به سمت بالا كشيده گردد در لكوموتيوهاي سري پايين فقط يك چرخ و در سري بالا دو چرخ هنگام ترمز دستي اقدام مي‌كند.

در لكوموتيو ALSTOM:

دگمه فشاري ترمز پارك يا ترمز دستي (BP-FS) در قسمت چپ ميز راننده به رنگ قرمز مي‌باشد با زدن اين دكمه علامت مربوط به ترمز پارك به روي صفحه نمايش (صفحه driving) ظاهر مي‌گردد و لكوموتيو ترمز مي‌گردد لازم به ذكر می باشد كه با زدن كليد ترمز پارك لكوموتيو ديگر تحريك نمي‌گردد آزاد كردن آن به دو صورت می باشد :
1- فشار دادن مجدد دكمه ترمز پارك 2- كشيدن فنيتل هاي ترمز پارك كه بر روي چرخ هاي 1، 6، 7 و 12 قرار دارد.

تذكر: با قطع کردن كليد تيغه اي باتري لكوموتيو خود به خود ترمز پارك مي‌گردد.

ترمز قطار:

در لكوموتيو GE:

ترمز شش دنده مدل 26-C

ترمز شش دنده مدل 26-C داراي وضعيت هاي كنترلي زير مي‌باشد كه بر روي قطار و لكوموتيو اعمال مي‌گردند.

  • آزاد كردن ترمز يا هواگيري 2) ترمز تدريجي يا ميدان ترمز 3) ترمز كامل 4) لغو ترمز جريمه 5) خنثي 6) ترمز سريع

در لكوموتيو ALSTOM :

دسته ترمز اتوماتيك (M.P.F)

اين دسته در قسمت راست ميز راننده قرار دارد و امكان كاربرد تدريجي و همچنين آزاد كردن تدريجي ترمز پنوماتيكي را مي‌دهد اين ترمز براي ترمزگيري هم زمان قطار و لكوموتيو به كار مي‌رود با فشار دادن به طرف جلو اقدام هواگيري انجام مي‌گردد و با فشار دادن به طرف عقب اقدام ترمز به گونه تدريجي انجام مي‌گردد كه نهايت آن ترمز كامل مي‌باشد.

ترمز اضطراري (ترمز سريع):

در لكوموتيو GE:

يك شير اضطراري در پشت تابلوي لكوموتيوران قرار داده شده می باشد با كشيدن اهرم يا دستگيره شير ترمز اضطراري يك ترمز سريع در قطار و لكوموتيو اتفاق خواهد افتاد بايد توجه داشت كه پس از بهره گیری بايد اهرم يا دستگيره ترمز اضطراري به وضعيت اوليه اش برگرداند.

در لكوموتيو ALSTOM :

دكمه ترمز اضطراري :

اين دگمه پوش باتون به رنگ قرمز و در سمت چپ ميز راننده قرار دارد با فشار دادن اين دكمه به سمت پايين هواي لوله ترمز CG را به خارج تخليه مي‌كند و ضمن به صدا درآوردن زنگ قطار ترمز سريع مي‌گردد براي هواگيري مجدد بايد دگمه را به سمت بالا كشيد.

شير خروسكي:

در لكوموتيو GE :

داراي دو حالت می باشد 1) حالت باري 2) قطع ارتباط از اين حالت زماني بهره گیری مي‌گردد كه لكوموتيو به صورت يدك يا حمل سرد بهره گیری گردد.

در لكوموتيو ALSTOM:

دكمه دنده خنثي:

به رنگ سفيد در سمت چپ ميز راننده قرار دارد. جهت اطمينان از كيپ بودن (عدم نشتي) لوله ترمز بكار مي‌رود فشار دادن كليد خنثي لوله ترمز CG را از لوله تهيه هوا CA جدا مي‌كند اين كليد در هنگام نشان دادن موفقيت neutral خنثي شب نما مي‌گردد در هنگام يدك كردن لكوموتيو اين دگمه كار شير خروسكي را انجام مي‌دهد.

 

دستگيره باري – مسافري:

اين دستگيره در بلوك پنوماتيكي B2 قرار دارد و بنا به حالت قطار و نوع قطار در حالت مسافري يا باري قرار مي‌گيرد.

شير دو جانبه (يدك – راهنما):

در لكوموتيو GE:

شير دو جانبه MU-2Aدر لكوموتيو GE داراي دو وضعيت مي‌باشد 1) راهنما 2) يدك

شير دو جانبه در گوشه سمت چپ و پايين تابلوي راننده قرار دارد. با كمك اين شير تجهيزات ترمز در واحد يدك مي‌توانند توسط تجهيزات ترمز واحد راهنما دقيقاً كنترل گردند هنگاميكه لكوموتيو به عنوان واحد يدك مورد بهره گیری قرار مي‌گيرد اين شير بايد در وضعيت يدك قرار داشته باشد و هنگامي‌كه لكوموتيو به عنوان راهنما يا حمل سرد بهره گیری مي‌گردد بايد در وضعيت راهنما قرار داشته باشد.

در لكوموتيو ALSTOM:

اين لكوموتيو فاقد شير يدك – راهنما مي‌باشد و تجهيزات آن به صورت الكتريكي كنترل مي‌گردد يعني هنگامي‌كه قصد بهره گیری لكوموتيو به عنوان واحد يدك را داريم بايد كليد display را در مقر خود ‌در بلوك الكتريكي گذاشت و آن را چرخاند تاتجهيزات ترمز لكوموتيو يدك از طريق لكوموتيو راهنما كنترل گردد.

مانومترهاي دو قلوي هوا:

در لكوموتيو GE:

مانومترهاي دو قلوي هوا در تابلو اصلي لكوموتيوران قرار دارد:

1- مانومتر مخزن اصلي – مخزن تعادل : عقربه قرمز فشار مخزن اصلي و عقربه سفيد فشار هواي مخزن تعادل را نشان مي‌دهد.

2- مانومتر سيلندر ترمز – لوله ترمز، عقربه فشار هواي سيلندر ترمز و عقربه سفيد فشار هواي لوله هاي ترمز را نشان مي‌دهد.

در لكوموتيو ALSTOM:

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

در لكوموتيو ALSTOM اين مانومترها بر روي صفحه driving صفحه نمايش اصلي نمايش داده مي‌گردد.

1- مانومتر مخزن تعادل (ER) – مخزن اصلي : عقربه قرمز فشار مخزن اصلي و عقربه آبي فشار طول مخزن تعادل را نشان دهد.

2- مانومتر سيلندر ترمز – لوله ترمز، عقربه قرمز فشار هواي سيلندر ترمز و عقربه آبي فشار هواي لوله هاي ترمز را نشان مي‌دهد.

افزايش هواگيري يا آزادسازي سريع:

در لكوموتيو GE:

در اين لكوموتيو افزايش هواگيري را به وسيله فلكه منظم كننده انجام مي‌گردد.

در لكوموتيو ALSTOM:

دگمه شب نماي فشاري هواگيري سريع يا آزادسازي سريع ZL، اين حالت جهت آزاد كردن سريع ترمزهاي قطار طولاني به وسيله افزايش فشار داخل لوله ترمز CG از 5 به 4/5 بار بكار مي‌رود. اين كليد در هنگامي‌كه موقعيت overcharge (هواگيري سريع) شب نما مي‌گردد. به مقصود توقف فرمان هواگيري سريع براي چند ثانيه آن فشار و نگهداريد.

يدك كردن لكوموتيو

GE
راهنما يدك
قلاب كردن لكوموتيوها
بستن لوله هاي اصلي و باز كردن شير آنها
بستن لوله هاي تعادل و باز كردن شير آنها
متصل كردن كابل 27 رشته
شش دنده حالت هواگيري شش دنده حالت خنثي
سه دنده حالت ترمز و زمان حركت آزاد سه دنده حالت آزاد
شير يدك – راهنما در حالت راهنما شير يدك – راهنما در حالت يدك
شير خروسكي در حالت باري CUTSIN شير خروسكي در حالت قطع ارتباط CUTSOUT
آزمايش ترمز

ALSTOM
راهنما يدك
قلاب كردن لكوموتيوها
بستن لوله هاي اصلي و باز كردن شير آنها CG
بستن لوله هاي تعادل و باز كردن شير آنها CP
متصل كردن دو كابل MU
قراردادن كليد display در بلوك الكتريكي و گرداندن در حالت يدك
فشار دادن دگمه خنثي (سفيد رنگ ) به داخل
رفتن به صفحه تست ترمزگيري و آزمايش ترمز

 

حمل لكوموتيو سرد

GE
راهنما لكوموتيور سرد
قلاب كردن لكوموتيوها
تخليه هواي مخازن اصلي
در لكوموتيو GE شير حمل سرد به صورت سوپاپ و اتوماتيك وار باز مي‌گردد
بستن لوله هاي اصلي هوا و باز كردن شير آنها
شش دنده در حالت هواگيري شش دنده در حالت خنثي
سه دنده در حالت ترمز و زمان حركت آزاد سه دنده در حالت آزاد
شير يدك – راهنما در حالت راهنما شير يدك – راهنما در حالت راهنما
شير خروسكي در حالت باري cutsin شير خروسكي در حالت قطع ارتباط cutsovt
آزمايش ترمز

ALSTOM
راهنما لكوموتيور سرد
قلاب كردن لكوموتيوها
تخليه هواي مخازن اصلي
باز كردن شير مربوط به حمل سرد در لكوموتيور سرد
بستن شير سه دنده در بلوك B2
بستن شيرهاي ترمز پارك در بلوك B2
برای دانلود فایل ورد متن کامل اینجا کلیک کنید
كشيدن 4 عدد فنتيل مربوط به ترمز پارك

دستگيره باري – مسافري بسته به نوع قطار بستن لوله هاي اصلي هوا و باز كردن شير آنها كشيدن دستگيره تخليه سوپاپ كنترل جهت برطرف كردن اختلاف هوا

About the author

f1 subscriber

You must be logged in to post a comment.