دانلود تحقیق در مورد پروژه آموزش و پرورش در چین و فرانسه -قسمت سوم

Byf2h

دانلود تحقیق در مورد پروژه آموزش و پرورش در چین و فرانسه -قسمت سوم

در کنار مدارس عادي، مدارسى براى کودکانى که داراى ناتوانى‌هاى عضوى و يا ذهنى باشند، افتتاح شده می باشد. در حال حاضر ۱۴۲۶ مدرسه مخصوص افراد نابينا، کرولال و يا بچه‌هاى عقب مانده ذهنى هست. بعلاوه ۵۴،۰۰۰ کلاس نيز براى اينگونه افراد در مدارس معمولى هست که مجموعاً ۳۲۰،۰۰۰ نفر کودک در اين مراکز مشغول به تحصيل هستند. در حال حاضر ۱۷۰۰ مؤسسه بازآموزى براى کودکان کر هست که بيش از ۷۰،۰۰۰ کودک در آنها مشغول به آموزش هستند. بعلاوه ۱۰۰۰ مدرسه حرفه‌اى نيز براى اينگونه افراد هست.

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

 

آموزش عالى و توسعه اقتصادى

سياست چين در دهه ۱۹۸۰ مبنى بر چهاز مدرنيزاسيون پيشرفت سريع و وسيع در علوم و تکنولوژى را ايجاب مى‌نمود. آموزش عالى بخصوص در اين سال‌ها مهم شمرده گردید. چين اظهار اميدوارى مى‌نمود که تا سال ۱۹۸۵ حدود پنج ميليون نفر دانشجو داشته باشد و همچنين تعداد محققين در رشته‌هاى علمى نيز به ۸۰۰،۰۰۰ نفر بالغ گردد.

کوشش‌هاى وزير آموزش و علوم در سال ۱۹۷۵ نيز در جهت افزايش کيفيت آموزشى موفقيت‌آميز نبود. فرزندان کادرها و مقامات به اصطلاح از در پشت وارد دانشگاه‌ها مى‌شدند و بدين ترتيب فرزند يک خانواده از مقامات فقط بعد از دو سال کار بدون هيچگونه توانايى آکادميک و حتى توانايى کارى لازم وارد دانشگاه ‌مى‌گردید.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

بعد از سال ۱۹۷۶ گام‌هايى در جهت بهبود کيفيت آموزشى برداشته گردید. در قدم اول هر گونه فعاليت سياسى در دانشگاه ممنوع گردید. سپس ۸۸ دانشگاه و کالج بعنوان دانشگاه‌هاى اصلى و کليدى انتخاب شده و بودجه خاص در اختيار آنها، دانشجويان ممتازشان و اعضاى علمى آن قرار داده گردید. در مرحله سوم تربيت دانشجويان با کيفت علمى بيشتر جدا از زمينه خانوادگى يا فعاليت سياسى همت گمارده شده و در انتها سعى بر افزايش ظرفيت دانشگاه‌ها گردید.

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

برقرارى مجدد سيستم امتحان براى انتخاب دانشجو و بمنظور گزينش افراد يا کيفيت علمى بيشتر مى‌باشد. در سال ۱۹۷۷، ۷/۵ ميليون نفر در امتحانات ورودى دانشگاه‌ها شرکت کردند در حاليکه فقط ۲۷۸،۰۰۰ نفر مى‌توانستند وارد مراکز آموزش عالى شوند. امتحان دهندگان بايستى داراى مدرک پايان دورهٔ دبيرستان بوده و حداکثر سن آنها ۲۶ سال باشد. هر استان نيز سهميه‌اى براى دانشگاه‌هاى اصلى دارند. اين دانشگاه‌ها کلاس‌هاى جداگانه‌اى براى اقليت‌ها نيز دارد. علاوه بر امتحان کتبى دانشجويان بايستى در معاينات پزشکى نيز شرکت نمايند. کنتر از ۲ درصد از پذيرفته شدگان امتحان کتبى بخاطر ضعف جسمى رد مى‌شوند.

بدنيال تداوم اصلاحات که از سال ۱۹۷۸ آغاز گردید، سيستم آموزش عالى در سطوح مختلف شکل گرفته. تعداد مراکز آموزش عالى عادى از ۵۹۸ واحد در سال ۱۹۷۸ به ۱۰۲۲ مرکز در ساله ۱۹۹۸ افزايش يافته می باشد.

دوره دانشگاه چهار تا پنج سال می باشد. در راستاى اصلاح سيستم آموزشى و پروش دوره‌هاى حرفه‌اى کوتاه مدت (۲ تا ۳ ساله) نيز هست، در حاليکه نسبت دانشجويان در زمينه‌هاى مالي، اقتصاد، علوم سياسى و حقوق، مديريت و هنر افزايش يافته می باشد. فارغ‌التحصيلان کالج‌ها ممکن می باشد مدتى نيز به اشغال در کارخانه‌ها بپردازند. دانشجويان براى گرفتن بورس که براساس توانايى‌هاى آکادميک به آنها داده مى‌گردد به رقابت مى‌پردازند. از سال ۱۹۸۱ سه نوع مدرک دانشگاهى يعنى ليسانس، فوق ليسانس و دکترا را فارغ‌التحصيلان مى‌توانند کسب نمايند. در سال ۱۹۹۸ حدود ۷۴/۳۱ ميليون دانشجو در ۱۰۲۰ مرکز آموزش عالى به تحصيل مشغول و ۴۰۰،۰۰۰ استاد تمام وقت به آموزش آنها اشتغال داشتند. يکى ديگر از راه‌هاى تربيت افراد با کيفيت آموزشى بالا بخصوص در زمينه علوم، اعزام دانشجو داشتند. يکى ديگر از راه‌هاى تربيت افراد با کيفيت آموزشى بالا بخصوص در زمينه علوم، اعزام دانشجو به خارج مى‌باشد. در دهه پنجاه تعداد زيادى از دانشجويان جهت تحصيل به شوروى اعزام شدند. سپس در دهه‌هاى شصت و هفتاد نسبتاً کمى به اروپا فرستاده شدند.

از سال ۱۹۷۸ نيز تعدادى به آمريکا گسيل شدند. تا اواخر سال ۱۹۸۰ حدود ۲۳۰۰ دانشجوى بورسيه دولت چين در ۲۰۰ دانشگاه آمريکا مشغول بودند. در همين زمان نيز حدود ۲۲۰۰ نفر بصورت شخصى در دانشگاه‌هاى آن کشور به تحصيل مشغول بودند. در طول برنامه پنج ساله (۸۵-۱۹۸۱) بيش از۳۵۵۰۰ دانشجوى چينى با هزينه دولت در بيش از ۶۰ کشور به تحصيل اشتغال داشته‌اند. در کنار اعزام دانشجو به خارج براى گذراندن دوره‌هاى عالى دولت نيز امکان تحصيل در اين دوره‌ها را فراهم آورده می باشد. در سال ۱۹۷۸، ۶۳،۰۰۰ نفر در امتحانات دورهٔ فوق ليانس شرکت کردند که از آن ميان ۱۰،۰۰۰ نفر پذيرفته شدند. در سال ۱۹۹۸، ۹۰۰۰ نفر موفق به اخذ درجهٔ دکترا و ۳۸،۰۰۰ نفر موفق به دريافت درجهٔ فوق ليسانس شدند. چين ضمن اعزام دانشجو به خارج، دانشجوى خارجى نيز مى‌پذيرد. در سال ۱۹۹۸ حدود ۴۳،۰۰۰ دانشجو از ۱۶۴ کشور در دانشگاه‌هاى چين مشغول به تحصيل بودند، در حاليکه تعداد دانشجويان اعزامى به خارج به ۲۳،۰۰۰ مورد رسيد.

About the author

f2h subscriber

You must be logged in to post a comment.